Po uspešno zaključeni kampanji Kickstarter smo se pogovarjali z Martinom Koterletom, direktorjem podjetja Bitnot, d. o. o, inkubiranega na Univerzitetnem inkubatorju Primorske. Trenutno se ukvarjajo s proizvodno linijo pametne ključavnice Teodoor, ki odpira vrata s tehnologijo bluetooth. Konec maja so zaključili kampanjo z 212.000 evrov, do decembra pa nameravajo odposlati prve pošiljke proizvoda in ga že predati v trgovine.

Kakšni so občutki po zaključeni kampanji na Kickstarterju?

Veseli smo da bomo lahko projekt uresničili. Vse ni šlo po načrtih, smo pa dosegli cilj, ki smo si ga zadali in ga še presegli. Pričakovali smo dosti večji naval, ampak dejansko smo naleteli na nepredvidljive faktorje. Največja težava je bila v tem, da ljudje niso izvedeli za nas v večjem obsegu. Pričakovali smo članke v večjih medijih; bilo jih je le nekaj in še ti skopi. Veselimo pa se nadaljevanja projekta in prodaje v decembru.

Če pa začnemo na začetku: uspeli ste s tehnološko inovacijo, pametno ključavnico Teodoor. Kako ste začeli to podjetniško pot?

Dobil sem idejo, da bi z bluetoothom odpiral svoja vrata, ker sovražim ključe. Na šopu imamo tudi po deset ključev: kateri je zdaj tisti pravi? Nekdo ti izroči ključe, pa ne veš, kateri je pravi. Ključi so, vsaj zame, nujno zlo. Z njimi je vedno zmeda, pa pozablja se jih, medtem ko imamo telefon skoraj vedno s sabo. Odločili smo se, da gremo v projekt in se lotili analize trga, pri čemer smo zasledili rešitev za ameriški trg. Leta 2014 je bilo to še v razvoju. Prepričani, da bomo napravili najboljšo pametno ključavnico za evropski trg, smo se projekta lotili. Zdaj razvijamo tako, ki se aplicira na vse oziroma največje število ključavničnih standardov. Pomaga nam Podjetniški Sklad, brez njih bi težko pričeli.

Na kakšne ovire ste naleteli?

Največja prednost Teodorja bo program, torej software. Recimo da je bilo tu manj težav, ker sem programer. Hardware je v teoriji enostaven, gre za motorček, ki obrača ključavnico. Praksa je pokazala vse prej kot to. Zavoljo razvoja smo v ekipo povabili strojnika – vedeli smo, da bomo potrebovali strojnika, ki je pripravljen delati z nami zavoljo neke osnovne ideje, ne pa po ustaljeni praksi. Tu smo sodelovanje dolgo iskali. Imeli smo srečo, saj smo po srečanju v kreativnem centru Poligon naposled povezali z manjšim podjetjem, ki je pristopilo k projektu kot zunanji sodelavec. Na tem mestu smo res imeli srečo v nesreči in smo z njimi neverjetno zadovoljni. Vsekakor pa je zaradi vsega tega prihajalo do zamud. Primarni načrt je namreč predvideval, da gremo na Kickstarter konec leta 2016, šli pa smo komaj aprila 2017.

Pametna ključavnica Teodoor
Pametna ključavnica Teodoor. Foto: Bitnot, d. o. o.

Kako je šlo na Kickstarterju?

Projekt se je tam na noge postavil z oglaševanjem, zbiranjem mailov, skratka marketing in PR. Pričakovali smo sicer večji rezultat in vidnejše objave v tujih medijih. Morda so mediji res postali rahlo bolj previdni do neznanih podjetij v luči vse večje potrošniške orientiranosti Kickstarterja. Gre za varnost, ker se dogaja, da Kickstarterjeve kampanje zamujajo, lahko pa se zgodi, da produkti sploh niso dostavljeni v roke kupcem. V končni fazi so vse ovire, ko jih presežeš, le zgodba preteklosti, tako gledamo na to pozitivno. Teodoor prihaja na trg decembra in s trdim delom smo zaslužili ta dosežek.

Kaj pa načrti za naprej?

Intenzivno delamo na tem, da bodo kupci decembra dobili v roke res neverjeten produkt. Poleg tega se dogovarjam za razna partnerstva, kot je to v navadi pri večjih projektih. S predprodajo je treba nadaljevati, Kickstarter je bil samo zagonsko potreben. Zdaj pa je cilj, da se ukvarjamo s proizvodnjo in prodajo. Prvi produkti bodo prišli iz proizvodne linije konec oktobra, začetek novembra in en mesec bo namenjen še testiranju plastičnih delov. Drugi bodo že prej, seveda. Po tem pa se produkte razpošlje. Cilj je seveda tudi, da smo takrat pripravljeni, da trgovine čakajo nas, mi potem samo razpošljemo, da se potem začne prodajati. Imamo še veliko idej za podobne produkte, ki bi se povezovali s pametno ključavnico. Naslednji produkt, za katerega je že veliko povpraševanja, bo obesek za ključe, kot Chipolo, daljinček v bistvu, da ti ni treba imeti telefona s sabo in samo klikneš in ti odpre vrata. To je primarno mišljeno za tri ciljne skupine. Prvič, za otroke, ki jim nekateri starši ne zaupajo pametnega telefona ali ključa, daljinček pa bi, ker če ga izgubijo, ga samo odjavijo. Drugič, za starejše, ki nimajo pametnega telefona. In tretjič, za vse tiste, ki pametnega telefona iz takega ali drugačnega razloga nimajo ali nočejo imeti. To bo prvi nadaljnji produkt, ki bo prišel v začetku drugega leta.

Še kakšen nasvet za na konec morda?

Če imate idejo, jo uresničite. Slovenija je trenutno kar dobro usmerjena za mlado podjetništvo in se da dobiti sredstva, če želiš, če imaš zagon, dobre in pametne sodelavce v ekipi. Nekaj malega moraš biti pripravljen tudi sam žrtvovati – vložiti moraš veliko svojega časa, energije in denarja. S pogumnim pristopom postane jasno, da smo zmožni tudi večjih podjetniških zgodb, kljub temu da naše izhodišče ni primerljivo s tujino.

Maja Zadel, UIP